Banki w Internecie

On 8 lutego 2013, in Banki, by abtarasew3

Na całym świecie bankowość internetowa rozwija się we wręcz zastraszającym tempie. Nie ma w tym oczywiście nic strasznego, ponieważ jest to kierunek dla nas bardzo korzystny i po prostu powinniśmy się z tego cieszyć. Produkty bankowe oferowane za pomocą sieci internetowej są niemal zawsze tańsze i w dodatku mamy do nich dostęp bez konieczności meczenia się staniem w kolejkach w banku czy nawet samą drogą do placówki bankowej.

Bankowość internetowa ma jednak też swoje przeróżne ciemne strony

Na moment warto jeszcze zatrzymać się przy jej blaskach, ponieważ w zdecydowanej większości przeważają one nad kłopotami. Nie ma chociażby żadnych problemów z bezpieczeństwem i często nawet banki w Polsce zaczynają twierdzić, że banki w wydaniu elektronicznym są bardziej bezpieczne niż ich klasyczne siedziby bo nikt nas po drodze nie napadnie, a nowoczesne zabezpieczenia informatyczne w zupełności są w stanie zapewnić nam spokojną głowę. Same banki też są bardzo zadowolone z samego tego faktu, że produkty bankowe sprzedają im się przez Internet, ponieważ klient w zasadzie sam obsługuje zaoferowane tam produkty bankowe, co normalnie musiałoby być robione przez niezbyt taniego pracownika banku.

Problemów z bankowością elektroniczną jednak nie brakuje

Wbrew pozorom, to my sami bardzo często jesteśmy najsłabszym ogniwem oferty, którą maja dla nas banki. Nie chcemy bowiem sami sprawdzać tego, co banki mają nam do zaoferowania i pomijamy znakomitą cześć oferty tracąc na tym bezpośrednio, ponieważ wybieramy wtedy propozycje gorsze. Podstawowym kłopotem, z którym się spotkamy, będą jednak nasze błędy i niedoinformowanie z nimi bezpośrednio związane. Wszystkie banki w Polsce mają w placówkach dobrze przeszkolonych pracowników, którzy odpowiedzą nam chętnie na wszystkie pytanie. Banki w Internecie oczywiście działają bardzo podobnie, ale kontakt jest w bardzo poważnym stopniu utrudniony i niejednokrotnie ograniczony do zapoznania się z dość długim i nie zawsze pisanym w sposób zrozumiały regulaminem. W dodatku pojawia się problem drobnego druczku, ponieważ produkty bankowe w sieci opisywane są tak, byśmy byli zachęceni do korzystania z nich i chociażby ze względu na brak miejsca, nie wszystkie szczegóły oferty mogą znajdować się zaraz przed naszymi oczami. Z docieraniem do uciążliwych szczegółów bywa różnie, a to one często decydują o tym, czy oferta jest dla nas korzystna czy nie.

Comments are closed.